Sunday, January 17, 2010

mimpi.... sedih... sengsorang....

sempena tajuk yang musykil, semua ini terjadi hujung minggu nie.. harap mimpi hanya mainan, sedih hanya sementara, walau  seorang tp hati gembira... huhuh

MIMPI - semalam aku mimpi agak scary... nak kata x basuh kaki.. rasanya dah terlebih sampai ke muka... huhuhu.. harap mimpi hanya mimpi... mainan tido y ang lena sampai terkewat bangun kau.. hahahah... mimpinya camni... aku mimpi akak aku ada penyakit cancer x silap.. then dia ada masa seminggu lebih.. masa tu mmg sedih giler... mmg terasa hangat air mata yg mengalir kat pipi... meraung aku.. dah la ada sorang ja kakak.. tempat aku kongsi cita, bergosip, ketawa, sedih... coz beza umo kitaorg setahun sebulan ja..so mmg nampak cam kembar x seiras pun ada.. coz adik lebih besar pertumbuhannya dr kakak.. aku la tue... heheeheh... camna klu benda ni betul2 terjadi.. huhuuhuh x nak.. "Ya Allah, peliharalah keluargaku dari malapetaka dan penyakit, dan tempatkanlah mereka di tekalangan orang-orang yg beriman".AMIN.

SEDIH - hujung minggu g lah lepak umah akak.. dapt la satu brita yg sedih bercampur gembira... mix feel pulok...dia dah dapat tukar balik penang.. huhuhuu.. mana aku nak lepak hujung minggu nie.. dah x da tempat dah... bulan lepas maksu aku pindah.. nant akak pulok... balik kg sengsorang la jawabnya.. but ada hikmahnya.. ada jugak org tgk2 kan mak, adik n tok kat kg...at least sakit demam diorang ada gak org leh jaga.. dulu dua2 jauh diperantauan... x pe lah kak.. balik lah dulu.. nant i follow pulak.. boleh ker??/ tu pun dia dah mintak kat 2 tahun dah, baru approve.. huhuuh...i hope.. nak balik kg jugakkkkkkk.. huhuuhuh... mayb sbb teringt sgt prob akak ni sampai mimpi bukan2.. astaqfirullah halazim.. hindarlah semua tue...

SENGSORANG - ni lah paling aku x mo... dah tinggal sengsorang aku kat cnie.. klu x leh gak g lelapak kat umah akak.. huhuhuhu.. cousin ada.. tp kat kl... nak pergi seriau den.. tp klu terpaksa. kugagahkan diri ini...alah lagu sedih pulak dengar.."KAU PERGI-ALIFF OIAM"... touching... tp ni lagu cam putus cinta.. ni x da kena mengena ngn this sory...apa2 pun, hidup perlu diteruskan.. mesti mak happy sehappynya bila akak stay kat sana.. mmg itu yg diharapkan.. mak mana nak berjauhan ngn anak kan... huhuhuhuh... mom, i luv u very much.... muahhhh

~ TAMAT tuk rini ~

"Dalam meniti perjuangan insani, setiap kita menempuh berbagai rona-rona kehidupan, menghiasi antara senyuman dan tangisan yang mengiringi setiap langkah dan perjalanan. Ada yang terjatuh kemudian bangun dan ada yang terkubur ke lembah yang paling dalam bersama sejuta penyesalan."

~ so, berusaha utk bangun dan terus bangun, jgn sesekali mudah mengalah dan berpatang arang. chaiyokkk ~

2 comments:

  1. C'est la vie.

    That is life.

    Itulah kehidupan.

    :) Semua maksud yang sama.

    ReplyDelete
  2. tahu dah....at last kita pasti keseorangan.. hhuhuhuhuh

    ReplyDelete